ShVagYeR
Mistrz Gry
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 0:00, 06 Sty 2016 Temat postu: *** ZASADY OGÓLNE *** |
|
|
ZASADY OGÓLNE
1. Gra The Force Has Awakened jest forumową grą RPG toczącą się w czasach tuż po siódmym epizodzie Gwiezdnych Wojen („Przebudzenie Mocy”). Polega na pisaniu przez graczy tekstów RPG w konwencji popularnoliterackiej, opisujących działania postaci przez nich prowadzonych.
2. Każdy gracz jest obowiązany do pisania tekstów zgodnych z realiami epoki i podporządkowania się decyzjom Mistrza/Mistrzów Gry (GM). GM rozstrzyga starcia zbrojne, pojedynki, decyduje o wyniku wydarzeń losowych i rezultatach działań graczy. Dba też o historyczny realizm. Wymagane ze strony gracza są 2 posty fabularne na miesiąc. Więcej jest mile widziane, jednak trzeba się liczyć z możliwością, że GM nie nadąży odpisywać.
3. Od tekstów graczy będzie się wymagać zgodności z realiami i pewnego poziomu literackiego, jak również poprawnej polszczyzny (gramatycznej i ortograficznej). Dziś każdy ma Worda lub przeglądarkę internetową, gdzie dostępne jest sprawdzenie pisowni.
4. Na forach frakcji opisujemy tylko wydarzenia, które zaszły w grze. Nie mają prawa się tam znaleźć pozafabularne komentarze. Od tego jest kantyna. Oznacza to, że w forach fabularnych wypowiadamy się jako nasza postać, a nie jako my. Każdy ma dostęp tylko do for swojej frakcji.
5. Realia gry odzwierciedlają to, co wiemy z najnowszej odsłony gwiezdnej sagi, a także z nowego kanonu – książek, przewodników, gier, itd. Zapominamy o starym kanonie („Legendach”), chyba że w danym przypadku GM powie inaczej. W miarę upływu czasu, gdy źródeł będzie coraz więcej, a nowy kanon będzie się poszerzał, realia gry również będą wzbogacane o nowe elementy – oczywiście pod warunkiem, że nie będzie to kolidowało z dotychczasowym rozwojem gry. Żyjemy w bardzo ciekawym czasie i możecie być pewni, że GM będzie trzymał rękę na pulsie nowego kanonu.
6. Strona mechaniczna gry jest ograniczona do minimum, jednak karty postaci muszą zawierać zestaw cech liczbowych opisujących postać. Będą one miały wpływ na sukces lub porażkę postaci podczas różnych działań w grze. Więcej na ten temat w temacie „Jak stworzyć postać”.
7. Walka w TFHA rozgrywana jest całkowicie RPGowo tzn. poprzez opisy. Podczas misji gracze biorący w nich udział, proszeni będą o opisanie swojej taktyki, manewrów i ruchów. GM następnie biorąc pod uwagę współczynniki, sytuacje i przeciwników ustali wynik walki. Dotyczy to także walk w kosmosie, bitew itd.
8. W przypadku walki między graczami należy opis swoich manewrów wysłać na PM GMowi. On następnie opisuje walkę i jej wynik. Ponieważ pod uwagę brane będą różne czynniki, jest oczywiście możliwe pokonanie gracza o wyższej walce przez gracza o niższych wartościach cech.
Wszystkie powyższe punkty mogą ulec zmianie. Decyzja GMa jest ostateczna.
Ostatnio zmieniony przez ShVagYeR dnia Śro 0:10, 06 Sty 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|